Israel buat lagi!


4.15 petang, mengantuk datang. 
aku berkira-kira, tidurlah sekejap sebelum asar masuk. 
jam aku kunci, harapnya tak terlajak tidur. 
sakit pinggang bila bertemu dengan tilam, memang rasa lega. 
 macamlah kerja berat, padahal menghadap skrin komputer saja paling-paling pun.

jam berbunyi, tangan aku automatik memberhentikannya. 
tidur aku bersambung, siap dengan mimpi di petang hari. 
dahsyat jugak mimpinya, sampai lelah aku. 
tiba-tiba, ada suara tanya, 
"Anda dah asar belum?" 
rupanya, ayah aku. 
aku buka mata, jam dah 5.30 petang. 
aku masih bermalas-malasan. 

dalam seminit kemudian, ada bunyi tongkat ajaib, tanda sms masuk. 

"Sebarkan berita kepada seramai mungkin yang dikenali untuk solat hajat & 
doa SEKARANG juga. 
Israel Laknat telah serang konvoi LL4Gaza di perairan Gaza sekejap tadi, kapal Mavi Marmara telah ditembak dengan helikopter menyebabkan 3 syahid dan 30 yang lain cedera. 
Kapal tersebut yang dinaiki oleh relawan kita. 
Mohon Allah bantu relawan di Gaza sekarang ini. 
IHZIMHUM WANSURNA A'LAIHIM. 
Kirimkan doa buat mereka saudara-saudaraku!
Wallahualam. "

Astaghfirullah, saat itu, aku terus segar, rasa bersalah sangat-sangat. 
orang-orang di sana punyalah bermati-matian, tapi aku, lena dibuai mimpi. 
Ya Rabbi, ampunkanlah hamba-Mu yang lalai ini.

aku fikir berkali-kali, doa memang senjata Muslim. tapi sakit hati kan, kita tak berbuat apa-apa? lagi-lagi bila terbaca ayat, kita hanya dapat berdoa. 

coretan : cuba cari J0285926.wmf dalam komputer masing-masing. perhatikan gambarnya, ada bendera Israel. lebih baik delete saja. terima kasih kawan.

0 bombings:

 

Flickr Photostream

Pretty Icons

Meet The Author


So, yeah.