That we are not alone

Dah lama sangat aku tak baca blog orang. 
Tadi terbukak satu and aku pun baca la satu-satu post dia.Aku suka baca tulisan orang yang random - bila dia bosan, sakit hati, tersentuh, kesunyian, insaf. Like I can relate, I'm not the only one after all. Ada rasa assurance yang semua orang ada ups and downs.

Aku pun tak faham kenapa sekarang ni aku sensitif sangat. Baca blog je pun, tapi ada rasa nak bergenang air mata bila orang tu tulis pesanan untuk orang yang dah tak ada. Tu belum lagi dia cerita pasal pengalaman sedih. Mau teresak-esak aku dalam bilik tu kang.

Tadi, lecturer aku tanya, "how do you handle stress?".
Ada yang jawab, shopping, tengok movie, ramai jugak yang jawab tidur. Kalau aku pun, tidur lah jawapannya. Easy and no cost at all.

Tapi bila fikir-fikir, aku menulis bila aku stress. 
Aku nak cakap, luahkan kat orang, tak sampai pulak. And most of the times, I don't feel like telling people at all. Satu, aku tak nak kena judge. Dua, aku tak suka kalau response orang tu tak macam expected, tak membantu. Tiga, aku ni yang pelik, kadang-kadang nak orang advice, kadang-kadang nak orang marah, kadang-kadang tak nak orang cakap apa-apa. Mengada betul. 

Aku berterima kasih kepada blogger-blogger yang rajin menulis pasal apa yang diorang lalui, sebab walaupun remeh macam mana pun korang rasa apa yang korang tulis tu, kalau benda tu jadi kat kita, memang aku rasa membantu - ye lah macam apa aku cakap tadi, at least kita tau ada orang yang rasa macam kita. 


That we are not alone. 



*Semalam birthday seseorang. I couldn't wish, not because I don't want to, just because. 

0 bombings:

 

Flickr Photostream

Pretty Icons

Meet The Author


So, yeah.